תהיו אנשים יוזמים

~ תהיו אנשים יוזמים במקום מגיבים ~

אחת הבחירות הבסיסיות שעומדות בפנינו היא האם אנחנו בוחרים להיות אנשים יוזמים או אנשים מגיבים בחיים שלנו.

כאשר אנחנו בוחרים להיות אנשים יוזמים, אנחנו מבינים שמה שאנחנו היום זה ברוב המקרים תוצאה של הבחירות והמעשים שלנו בעבר. המשקל שלי, העבודה שלי, הבריאות שלי, הזוגיות שלי, מערכות היחסים שלי, הכסף שלי, הבית שלי – כולם תוצאה של הבחירות והמעשים שלנו בעבר, ולכן אדם עם גישה יוזמת יכיר באחריות שלו על התוצאות שקיבל עד כה בחיים וישאל את עצמו “מה אני יכול לעשות כדי לקדם את התוצאות שאני רוצה לקבל בחיים”.

נכון, זה גם המקום לבוא ולומר שבחיים לא הכל בשליטתנו. גם כאשר אנחנו אנשים יוזמים, ועושים את כל מה שצריך לעשות כדי להשיג דבר כזה או אחר בחיים, זה לא תמיד יצליח לנו וזה מכיוון שלא תמיד הכל בשליטתנו.

ועם זאת, חשוב להבין שלבוא ולהחליט מסיבה זו בלבד שאנחנו הופכים להיות אנשים מגיבים (כי גם ככה לא הכל בשליטתנו) זה למעשה להחליט שאנחנו מסירים אחריות מהתוצאות שלנו בחיים ואנחנו מרחיקים את עצמנו מהשגת הרצונות שלנו.

מכיוון שמבחינה תוצאתית, אדם יוזם שמבין שהוא צריך לעשות “כמיטב יכולתו” כדי להשיג את רצונותיו, ומקבל על עצמו את העובדה שלא הכל בשליטתו, יעשה הכל כדי להעלות את הסיכויים להשיג את מה שהוא מבקש. בעוד שאדם מגיב, שמסיר מעליו כל אחריות לחיים שלו, לא יעשה את מה שנדרש כדי להשיג את רצונותיו ולכן יקטין משמעותית את הסיכויים להשיג את מבוקשו.

בנוסף לכך יש פה גם חשיבות רגשית, מכיוון שכאשר דברים לא הולכים בדיוק כמו שאנחנו רוצים, אדם יוזם יקבל את זה וישאל את עצמו האם הוא “עשה כמיטב יכולתו”, ואם התשובה הכנה שלו תהיה כן, הוא יהיה יותר שלם עם התוצאה שקיבל מכיוון שהוא מבין שלא הכל בשליטתו והדבר לא יפגע בדימוי העצמי שלו. בעוד שאדם מגיב עם הרגל להאשים את כל העולם במה שקורה לו, לא יהיה שלם עם התוצאה שקיבל, לא יקח אחריות לחייו, יחזק אצלו את המחשבה שאין טעם להתאמץ, ולא יתן הזדמנות לדימוי העצמי שלו לצמוח.

ואיך נדע אם אנחנו אנשים יוזמים או מגיבים?

אנשים יוזמים שואלים את עצמם שאלות כמו מה מקדם אותי? מהן הדרכים להשיג את הרצונות שלי? האם אני עושה כמיטב יכולתי להשיג את המטרות שלי? הם מסבירים לעצמם ולסביבה שלהם “איך כן” ולא “איך לא”, הם משתמשים במילה “רוצה” במקום במילים “צריך” או “מוכרח”, וכשמשהו לא מצליח להם הם לא יחפשו באופן אוטומטי להפנות אצבע מאשימה כלפי אחרים, אלא יקחו אחריות על החיים שלהם.

אז איזה טיפוס אתם חושבים שאתם?

או יותר חשוב, איזה טיפוס אתם בוחרים להיות?

אנשים יוזמים או אנשים מגיבים?

אנשים שלוקחים אחריות על החיים שלהם או אנשים שמעדיפים להאשים אחרים?

אנשים שמעלים את רמת השליטה על הדברים שקורים להם בחיים או אנשים שמשאירים הכל בידי הגורל?

שלכם

אריק

לשיחת ייעוץ ללא עלות השאירו פרטים

    לשיחת ייעוץ ללא עלות השאירו פרטים