ניהול זמן

~ 3 טיפים חשובים להתנהלות נכונה בזמן ~

הרבה אנשים מרגישים שהם לא מספיקים לעשות את מה שהם רוצים לעשות, סבורים שהם היו יכולים להצליח יותר אם רק ידעו איך להתנהל נכון בזמן ומבינים שאין להם את הכלים המתאימים לכך.

אני אתחיל מזה שאומר שכל הנושא של התנהלות בזמן, הוא חלק בלתי נפרד מתהליך האימון האישי ומארגז הכלים שאנחנו עובדים עליו בתוך התהליך ככלי לצמיחה אישית והצלחה בהשגת המטרות האישיות של כל מתאמן.

אני מאמין שכדי לעשות שינוי מהותי בהרגלי ההתנהלות שלנו בזמן, צריך להשקיע זמן ומאמץ בתהליך וזה לא נושא שמדברים עליו “על רגל אחת”.

ועם זאת, אני בכל זאת רוצה לתת לכם פה 3 טיפים מרכזיים שאני מאמין שיכולים להתחיל לעשות את ההבדל אצל כל אחד מאיתנו…

אז בואו נתחיל?

  1. נהלו יומן:
    כן כן, יומן, כמו זה שהיה לנו בבית ספר. באופן מפתיע, רוב האנשים שאני פוגש פשוט לא מנהלים יומן, ואם הם כבר מנהלים יומן אז זה רק לעבודה ובלי החיים האישיים. אני יכול לדבר יום שלם על החשיבות של ניהול יומן, אבל אם אנסה לתמצת את הנושא לשלושת הסיבות העיקריות לכך, אז…דבר ראשון אנחנו צריכים לזכור שהיומן נותן לנו מימד של זמן. רובנו לא באמת יודעים לאמוד את הזמן נכון, ואם לא נשבץ את הדברים שאנחנו רוצים להספיק לתוך היומן שלנו יקרה תמיד אחד משניים: או שכל יום מחדש ננסה להספיק יותר דברים ממה שהזמן מאפשר לנו ואז נרגיש שאנחנו “לא מספיקים” או שלא נהיה יעילים מספיק וכל יום נציב לעצמנו מעט מידי דברים לעשות ואז נרגיש את אותה התוצאה שאנחנו “לא מספיקים”.הדבר השני הוא שעבודה עם יומן מאפשרת לנו לתכנן קדימה. אנשים שלא עובדים עם יומן מתכננים הכל להיום, מחר או לכל המאוחר עוד שבוע. אם תרצה לתאם איתם משהו לעוד חודש, בדרך כלל תקבל מהם את התשובה “תדבר איתי עוד שלושה שבועות ונראה”. זה לא טוב או רע, נכון או לא נכון, זה פשוט מגביל אותם ביכולת לתכנן לטווחים ארוכים יותר, וכפי שדיברנו בפוסטים קודמים, תכנון לטווחים ארוכים מאפשר לנו להשיג מטרות נחשקות יותר בחיים.והנקודה השלישית שבגללה אני ממליץ לנהל יומן היא שאם אנחנו רוצים שאנשים יתחייסו אל הזמן שלנו ברצינות ויכבדו את הזמן שלנו, אז בואו קודם כל אנחנו נכבד וניקח ברצינות את עצמנו ואת הזמן שלנו ונתחיל לנהל אותו.והערה אחרונה לעניין היומן:
    תכניסו ליומן את הכל, לא רק את העבודה. כי אם תנהלו ביומן רק את העבודה, אז אתם לא לוקחים ברצינות את החיים האישיים שלכם. מפגשים עם חברים, משפחה, ילדים, שעות הפנאי שלכם ועוד, לא פחות חשובים מהעבודה שלכם. תזכרו את זה.
  2. תעשו מערכת:
    זוכרים שבבית הספר אמרו לנו כל ערב לראות אילו שיעורים יש לנו מחר, ולהכין את התיק בהתאם? זהו אחד הטיפים הכי טובים שאנשים יכולים לאמץ לעולם המבוגרים. בשפה של הגדולים זה נקרא “To Do List”. כל ערב לשבת,להסתכלביומן, ולהחליט אילו דברים אני רוצה להספיק לעשות מחר, ולדאוג שמחר אני עובד לפי הרשימה הזו ולא נותן להסחות דעת להסית אותי מהמטרות שהצבתי לעצמי ערב קודם. נכון, זה לא אומר שמחר תספיקו תמיד את כל מה שרציתם, אבל תתפלאו לראות איך אתם מספיקים הרבה יותר ממה שהספקתם בלי לעשות את הדבר הקטן הזה.
  3. תתעדפו את המשימות שלכם:
    לא כל המשימות שלנו חשובות באותה המידה, ולא כל המשימות שלנו נותנות לנו את אותן התוצאות במידה שווה. לא רק זאת, במבחן המציאות הנטייה שלנו היא להתחיל את היום עם המשימות שקל לנו איתן, אבל לא בהכרח המשימות שחשוב יותר שנבצע אותן, ואז נוצר מצב שמיום ליום המשימות החשובות נדחקות לסוף היום, לא נעשות, נדחות ליום אחר, ואנחנו לא מצליחים לקדם את הדברים שלנו.לכן, חשוב שלאחר שעשינו את ה “To Do list” שלנו, נעבור על כל המשימות ונתעדף אותן מהחשובה ביותר ועד לזאת “שלא נורא אם לא נספיק לעשות אותה”, וכך נבטיח שבתוך כלל המשימות שכן נספיק לעשות מחר, יהיו המשימות שאנחנו קבענו כחשובות ביותר לקידום מטרותינו.

אני מבטיח שאם תיישמו את שלושת הטיפים הללו, תתחילו לראות הבדל בצורת ההתנהלות שלכם בזמן, ותגלו שאתם מספיקים הרבה יותר מהדברים שרציתם.

שלכם,

אריק.

ניהול זמן טיפים
לשיחת ייעוץ ללא עלות השאירו פרטים

    לשיחת ייעוץ ללא עלות השאירו פרטים