הקשר בין הצלחה לתכנון מראש

~ מה הקשר בין אושר והצלחה לבין תכנון מראש? ~

מי מאיתנו לא פגש אנשים שכאשר נשאלו ”מה הסיבה שהם בחרו ללמוד את מה שהם לומדים או לעבוד במה שהם עובדים” הם ענו תשובות כמו:

♦ “אני לא ממש יודע”

♦ “פשוט התגלגלתי עם החיים”

♦ “לא ממש מצאתי את עצמי אז הלכתי על מה שחשבתי שאני יכול לעשות”

♦ “במה שאני אוהב אין כסף, אז עשיתי מה שחשבתי שיכול לפרנס אותי”

♦ “זה מה שההורים כיוונו אותי כשהייתי צעיר יותר”

מה שלדעתי מעניין לראות אצל אותם אנשים שכאשר הם נשאלים האם מרוצים, מסופקים או אוהבים את מה שהם עושים, רובם אומרים לך שלא ממש אבל אין מה לעשות כי אלו החיים!

והם צודקים, אבל באופן חלקי בלבד!

מכיוון שכאשר אנחנו לא משקיעים זמן ומחשבה כדי לבחור את מה שאנחנו באמת רוצים לעשות בחיים, אז יכול להיות שנאהב את מה שנקבל ויכול להיות שלא – זה לא תלוי בנו כי לא אנחנו בחרנו את הדרך.

אבל כאשר אנחנו כן משקיעים בעצמנו, מתכננים ובוחרים את המסלול שבו אנו רוצים לצעוד ויודעים מה אנחנו רוצים בחיים, אנו מעלים משמעותית את הסיכוי שלנו להיות מסופקים ומאושרים.

אני אוהב לדמות את זה לשחייה בים.

אני יכול לצוף על הגב ולתת לזרם לקחת אותי, זה לא ידרוש ממני להתאמץ ולכוון, ואני גם אגיע לאנשהו, אבל אני לא אוכל להתלונן על המקום שהזרם לקח אותי אליו וזה גם לא משנה אם אני אוהב אותו או לא.

מצד שני אני יכול להתהפך על הבטן ולהתחיל לחתור, אני אבחר לאן אני מכוון להגיע ואני אעשה מאמצים כדי להגיע לשם! נכון, כמו בחיים יהיו זרמים שיפריעו לי ויקשו עלי את הדרך, אבל הסיכוי שאגיע לאן שאני רוצה להגיע גדל משמעותית!

אז כמו שהבנתם אני מסוג האנשים שאוהבים שהסיכויים יהיו לטובתם ולא להשאיר את האושר שלי לידי הגורל או המזל.

ואתם?

לשיחת ייעוץ ללא עלות השאירו פרטים

    לשיחת ייעוץ ללא עלות השאירו פרטים