תדאגו להיות מוכנים

~ תדאגו להיות מוכנים ~

כל החיים אנחנו שומעים על כאלו שהיה להם מזל, והאמת היא שבתוך תוכנו היינו רוצים שגם לנו יהיה קצת מזל ושדברים ילכו לנו יותר בקלות.

אבל האם עצרנו אי פעם לחשוב מהו באמת מזל?

הפילוסוף הרומאי סנקה אמר ש”מזל זה מה שקורה כאשר מוכנות פוגשת הזדמנות”.

אם נעצור ונחשוב על המשפט הזה, נבין שהזדמנויות יש, אבל כאשר אנחנו לא מוכנים אליהן לא תמיד נצליח לראות אותן, וגם כאשר אנחנו נראה אותן, לא תמיד נדע איך לנצל אותן.

אז מה חלקנו במשוואה הזו?

חלקנו הוא לדאוג להיות מוכנים להזדמנויות בתחומים שבהם אנחנו רוצים להתפתח.

למשל, אם יש לי רצון להתקדם במקום העבודה שלי, ואני לא טורח להבין אילו כישורים ידרשו ממני בתפקיד שאני מעוניין להתקדם אליו, ואני לא פועל כדי לרכוש כישורים אלו, האם יוצע לי הקידום? ואם הוא כן יוצע לי ולא יהיו לי את הכישורים הנדרשים, האם אצליח בו?

אם יש לי הזדמנות להשתתף בתחרות כלשהי, ואני לא אעשה את המקסימום שאפשר כדי להיות מוכן אליה בעוד שאחרים כן, ולבסוף לא אנצח בתחרות, האם זה כי לא היה לי מזל ולהם כן?

אם רציתי להיות עצמאי ופשוט פתחתי עסק בלי להכשיר את עצמי לכך והעסק נכשל, ואדם אחר שהלך ולמד את כל הכישורים הנדרשים מבעל עסק עצמאי והצליח, זה כי לו היה מזל ולי לא?

באופן טבעי אנחנו רוצים להצליח וזה מצויין, אבל אנחנו צריכים לזכור שככל שאנחנו מכוונים גבוה יותר, נדרשת מאיתנו רמת מוכנות גבוהה יותר, כך שכאשר תהיינה הזדמנויות אנחנו נדע מה לעשות איתן, אחרת אנחנו מסתכנים שזה יהיה מאוחר מידי ונפספס אותן.

אז איך אנחנו מעלים את רמת המוכנות שלנו?

זה מתחיל קודם כל בבירור עצמי מה אנחנו רוצים לעשות, לאן אנחנו רוצים לכוון, ואילו מטרות באמת אנחנו רוצים להשיג. ורק לאחר מכן נוכל להתחיל לשאול את השאלה “מה אנחנו צריכים לעשות כדי להגיע לשם”.

ותזכרו שהעניין הוא שקודם כל אנחנו צריכים להיות מוכנים, ורק לאחר מכן נוכל לממש את ההזדמנויות שהחיים מביאים לנו…. ואז יהיה לנו מזל!

לשיחת ייעוץ ללא עלות השאירו פרטים

    לשיחת ייעוץ ללא עלות השאירו פרטים